نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آشفتگی شناختی مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
  • آگاهی واج شناختی مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
  • آموزش راهبردهای خودتنظیمی بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
  • آموزش مستقیم توجه طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
  • آموزگاران تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]

ا

  • اختلالات یادگیری اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
  • اختلالات یادگیری اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
  • اختلالات یادگیری تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
  • اختلال یادگیری خاص اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
  • اختلال یادگیری خاص نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
  • اختلال یادگیری خاص مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
  • اختلال یادگیری خاص اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
  • اختلال یادگیری خاص مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
  • اختلال یادگیری خاص مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
  • اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
  • اختلال یادگیری خاص ریاضی نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
  • اختلال یادگیری ریاضی تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیت‌های شناختی بهبود دهنده‌ یادگیری در دانش‌آموزان با اختلال ‌یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]
  • اختلال یادگیری ویژه مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
  • اختلال خواندن اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]
  • اختلال ریاضی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
  • استحکام روانی اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
  • اشتیاق تحصیلی تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
  • اضطراب اجتماعی مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
  • انزوای اجتماعی مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
  • انعطاف‌پذیری اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
  • انعطاف‌پذیری شناختی مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
  • انعطاف‌پذیری شناختی مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
  • انگیزش پیشرفت تحصیلی نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
  • انگیزه پیشرفت مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]

ب

  • بازداری پاسخ مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
  • بازی‌درمانی شناختی رفتاری اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
  • بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
  • برنامه راهبردهای خود نظم دهی اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]

پ

  • پدیدارشناسی شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
  • پرخاشگری مدرسه‌ای نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
  • پردازش‌شناختی مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
  • پرسشنامه تشخیصی اختلال ‌های یادگیری ویژه ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
  • پژوهش کیفی شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
  • پیشرفت تحصیلی مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
  • پیشرفت تحصیلی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]

ت

  • تاب‌آوری اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
  • تاب‌آوری تحصیلی تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
  • تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
  • تحلیل مضمون تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیت‌های شناختی بهبود دهنده‌ یادگیری در دانش‌آموزان با اختلال ‌یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]
  • تفکرانتقادی مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
  • تفکر انتقادی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
  • تنیدگی اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
  • تنظیم هیجان مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
  • توانبخشی شناختی اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
  • توانبخشی شناختی مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
  • توجه اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
  • توجه طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]

ح

  • حافظه فعال اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
  • حافظه فعال مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
  • حافظه فعال دیداری- فضایی نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
  • حافظه کاری اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
  • حافظه کاری مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
  • حافظه‌کاری مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]

خ

  • خودکارآمدی تحصیلی تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
  • خودکارآمدی تحصیلی مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]

د

  • درمان مبتنی بر شفقت اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
  • دلزدگی تحصیلی مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]

ر

  • رفتار قلدری– قربانی مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
  • روان‌خوانی اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]
  • روش پیمایش تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]

س

  • ساخت و اعتبار یابی ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
  • سازگاری اجتماعی بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
  • سازگاری تحصیلی تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
  • سبک‌های تصمیم‌گیری مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]
  • سرعت پردازش نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
  • سرعت پردازش مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]

ش

  • شفقت خود مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
  • شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]

ط

  • طرد همسالان نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]

ع

  • عدم تحمل بلاتکلیفی مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
  • علائم اختلالات یادگیری خاص تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
  • عملکرد تحصیلی نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]

ف

  • فعالیت‌های شناختی تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیت‌های شناختی بهبود دهنده‌ یادگیری در دانش‌آموزان با اختلال ‌یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]

ک

  • کارآمدی خواندن طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
  • کارکردهای اجرایی مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
  • کیفیت زندگی مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
  • کلیدواژه ها: پویایی‌های خانواده شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
  • کمک ‌طلبی تحصیلی مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]

م

  • محتوای دیجیتال محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
  • مداخلات روانشناختی بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
  • مرور سیستماتیک بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
  • مرور سیستماتیک محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
  • میزان شناخت تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
  • مهارت‌های اجتماعی مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
  • مهارت‌های مثبت‌اندیشی اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]

ن

  • ناتوانی یادگیری مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
  • ناتوانی یادگیری تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
  • ناتوانی یادگیری مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
  • ناتوانی یادگیری مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
  • ناتوانی یادگیری خاص مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]
  • ناتوانی های یادگیری بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
  • ناتوانی‌های یادگیری شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
  • ناتوانی‌های یادگیری خاص مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
  • ناتوانی‌های ذهنی مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
  • نارساخوان محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
  • نارساخوان مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
  • نارساخوانی مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
  • نارساخوانی طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
  • نارسایی هیجانی اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
  • ناگویی خلقی مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
  • نشانگر خواندن ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
  • نوروفیدبک اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
  • نوشتن و ریاضی ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]

و

  • والدین مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]

ه

  • هماهنگی دیداری حرکتی بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
  • همدلی اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
  • همدلی عاطفی نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
  • هوش چند گانه مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]

ی

  • یکپارچگی حسی‌ حرکتی مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]